onsdag 13 juli 2011

Tjockishäst

Var en sväng till betet igår för att avmaska och klippa manen på Uri. Manen var nog katastrof Den stot år alla håll så jag klippte ner den så mycket jag kunde med min lilla frisörsax (jag ska köpa en ny, rejäl!). Det underlättade ju inte precis att han inte alls ville stå inne medan kompisarna fick vara kvar ute i hagen! Men i det stora hela skötte han sig bra. Han gick väluppfostrat med hängande grimskaft strax bakom mig från och till hagen och efter ett tag inne så stod han faktiskt still.

Vi tog en runda i paddocken på vägen tillbaka. Det låg några cavalettibommar på en stor volt och vi tog en runda över dem. Det blir nog en hopphäst av min lille skrutt tillslut

Men OJ vad han har blivit tjock! Jösses! Och när han går med tre taniga halvblod så ser han ju ännu rundare ut *suck* Nåja, han får den här sommaren, sedan blir det inget mer bete för den herren! Till hösten blir det noggrann foderstat och en del lär han väl växa i under året. Han växer så det knakar! Nästa år får han gå med min medryttarhäst på deras svältbete och bli stödfodrad med hö ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar